Dag 3 van Jakarta naar Bandung

1 juni 2016 - Sumur Bandung, Indonesië

vanmorgen om half 7 op, koffer moest om 7 uur klaarstaan, even ontbijten , wie eet er nou rijst en saté? En toen om half 8 de bus in. Eerst na de hoogtepunten in Jakarta geweest: paleis, nationaal monument met 50 kg goud aan de top, 1 van de grootste moskee's van de wereld, de Amsterdamse brug en de werf van Batavia. De boten die hier lagen zouden bij ons al lang gesloopt zijn maar die varen nog steeds tussen de eilanden. Verder veel handwerk met laden en lossen. Daarna na Bandung gereden door alle files hebben we over 170 km 4 uur gedaan. We Herben wel een goede bus met veel ruimte en goede airco maar de gids praat af en toe wel erg veel

In BAndung hebben we eerst gelunched, heerlijke rijsttafel en toen zijn we naar een Angklung muziekschooltje gewwest. Hier krijgen de kinderen smiddags les in muziek en dans en gaven ze een voorstelling. Het geld dat je betaalt wordt gebruikt voor hun studie. Een Angklung is een instrument gemaakt van hou en ka een bepaalde noot maken. er zijn er 8 waarmee je dan ook echt do, er, mi etc kunt spelen. Was erg leuk  om te zien.

We zitten weer in een mooi hotel en heb mezelf verwend op een massage en scrub behandeling... Heerlijk . We hebben een gezellige groep.

Het is hier al weer 11 uur, tijd om te slapen . Groet Annie

1. Ronald Roozenburg:
    1 juni 2016
    Wel lekker hoor sateetje sochtends. Zo te lezen leuke dag geweest.... Jammer van de file. Niet alleen in Nederland dus.
    Ik was benieuwd naar het geluid van een angklung en kwam de volgende opname tegen: https://www.google.nl/url?sa=t&source=web&rct=j&url=http://m.youtube.com/watch%3Fv%3D3gkMvpSWxKs&ved=0ahUKEwiflIj6qofNAhVkKMAKHZ1qA18QtwIIHjAA&usg=AFQjCNGM0U75DVlan2h0wmH83IfXJJ_TOQ&sig2=h6dtAkYcOaj-ZSLj8EvJ1g

Ben benieuwd naar morgen...
  2. Helen:
    2 juni 2016
    Laat je maar lekker verwennen, daar heb je vakantie voor. Mooi geluid Ronald, het geluid van een Angklung. Slaap lekker, want morgen begint de dag weer vroeg.